сряда, 26 май 2010 г.

Трите най-големи заблуди за IP телефонията

До 30-40% сваляне на разходите за телефония при комуникация "навън" дават IP телефонните централи на бизнеса.


Една IP-базирана телефонна централа може да бъде голям помощник за всеки мениджър, който отговаря за поддръжката на офис, бизнес-сграда или цял комплекс от блокове с апартаменти. Тя може да намали разходите с десетки проценти. Битуват обаче някои "градски легенди", които създават погрешна представа за IP телефонията. Кои са те?

На пръв поглед е чудно какво общо има фасилити мениджмънтът с IP телефоннията, коментира Георги Стефанов, управител на Теленова, по време на презентацията си днес в рамките на конференцията "Smart Facilities", организирана от Юкономикс.

"Работата е там, че едно от задълженията на фасилити мениджъра е да управлява информационните и комуникационните системи, които се намират в сградата - обект на управление", обясни Стефанов.

Изненадващо за гостите на форума той приветства икономическата криза, тъй като тя подтикна всички да "седнат и да се огледат кой какви разходи прави и защо".

Важно е да се знае, когато става дума за комуникациите, кой какви телефонни линии има, ползват ли се въобще, от кого, за какво; с какви параметри са те и дали вършат работа. Оказва се, че в година 2010 все още има предприятия, които поддържат в офиса си телекс, макар че никой не го ползва, посочи Стефанов.

За да се намалят разходите за телефония, които договорите с операторите ни налагат, добро решение са IP PBX централите. "Те следват естествената логика на всички досегашни телефонни централи, просто са мигрирали към IP, така че спестват много разходи и позволяват повече разговори", заяви Стефанов. Той разграничи следните три най-големи заблуди по отношение IP централите:

- "IP телефонната централа е само софтуер": не, има "чисти" и хибридни решения, като вторите дават повече възможности на потребителя – например начин за връзка с по-стари телефонни апарати и др.

- "трябва да се ползват само IP телефони": не! Може да се ползват всякакъв вид апарати – цифрови, аналогови, IP, DECT, WiFi, софтуерни...

- "IP телефонията е некачественна": основата на IP телефонията е инфраструктурата на фирмата – тя дава качествена IP телефония.

По отношение изграждането на качествена вътрешна ИКТ инфраструктура, конференцията "Smart Facilities" представи пред българските мениджъри СКС решенията на R&M – висок клас системи за структурно окабеляване на офис-мрежи за данни и глас.

До 30-40% сваляне на разходите за телефония за комуникация "навън" дават IP телефонните централи. Най-голямо спестяване се реализира от междуградски и международни разговори, които традиционно остават по-скъпи.

Особено голямо е спестяването при корпорации с разпределена структура и най-вече, ако клоновете им се намират в различни страни, тъй като на практика вътрешнофирмените телефонни разговори са с нулева стойност.


Източник: technews.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар