сряда, 20 януари 2010 г.

AMD: Nvidia спъва нарочно х86 процесорите в PhysX изчисленията


AMD обвини Nvidia в нарочното "осакатяване" на разработения от последната програмен код използван при PhysX приложенията. Тези промени са направени по такъв начин, че да се повиши изкуствено важността на графичният процесор и да се минимизира възможността за оползотворяване на свободните ресурси на централният процесор налични когато той е многоядрен.

По думите на Ричард Хъди, мениджър на отдела за връзки с разработчиците в AMD: "Обикновено ресурсите на централният процесор не се използват пълноценно. Когато Nvidia закупиха Ageia те се сдобиха с доста добре разработен код за многоядрени процесори който беше под формата на PhysX API. Ако обърнем внимание на сегашното поколение на PhysX кодът ще видим, че в момента той е разработен по такъв начин, че да се изпълнява на едно или най-много две ядра. Съвсем логично възниква въпросът защо от Nvidia са направили това? Защо компанията не разработва кодът по такъв начин, че той да се изпълнява ефективно на възможно най-много модели видеопроцесори а го прави труден за изпълнение при моделите от по-нисък клас?".


Още от момента на придобиване на Ageia през 2008 г. Nvidia твърдеше, че реалистичната физика в игрите е от изключително голямо значение за потребителя. Компанията показваше доста разнообразни (и разработени от нея) тестови програми показващи възможностите на PhysX и в частност на графичните процесори, както и доста масивното им предимство спрямо класическите х86 чипове.

Според AMD обаче всички тези тестови програми и PhysX библиотеки са направени по такъв начин, че да изтъкнат изкуствено предимствата на графичното ядро – предимства, които не съществуват: "Ако се използва рационално централният (х86) процесор може да се справи с физиката в почти всички ситуации. Ударението върху графичният процесор при използване на PhysX съвсем логично е поставено там тъй като... Nvidia разработва точно графични процесори."

В момента AMD работи с различни разработчици върху собствена технология за хардуерно ускорение на физичните изчисления за да позволи на своите графични карти да изпълняват алтернативни на PhysX задачи.

Няма коментари:

Публикуване на коментар